به احتمال زیاد اولین سوالی که زمان ارائه فرش و قالی به قالیشویی‌ها در ذهن مشتری نقش می‌بندد این است که “در قالیشویی‌ها از چه شوینده‌هایی جهت شستشوی فرش و قالی استفاده می‌شود؟”. در این مطلب ما می‌خواهیم در خصوص خدمات قالیشویی در سراسر مناطق شهر توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم تا بیشتر با نحوه کار قالیشویی‌ها آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.

مواد رایج در شستشوی فرش و قالی در قالیشویی‌ها

مواد شوینده‌ای که در بیشتر قالیشویی‌ها همچون قالیشویی توحید و شعبی که در سراسر مناطق شهر تهران از قالیشویی شمال تهران گرفته تا قالیشویی جنوب تهران استفاده می‌شود به دو نوع مایع و پودری تقسیم می‌شود که در این بخش توضیحات بیشتری را در این خصوص ارائه می‌دهیم.

1. پودر مخصوص شستشوی فرش و قالی

در بسیاری از مراکز خدمات قالیشویی که در سراسر شهر از شمال تا جنوب تهران و سایر نقاط همچون قالیشویی شرق تهران تا قالیشویی غرب تهران فعالیت دارند از پودر به جهت شستشوی فرش و قالی استفاده می‌شود اما این نوع پودرها همان پودرهایی نیستند که ما در هنگام شستشوی رخت و لباس از آنها استفاده می‌کنیم.
پودرهایی که به جهت شستشوی فرش، موکت و قالی استفاده می‌شوند مخصوص شستشوی فرش و قالی بوده و دارای آنزیم‌هایی به مراتب قوی‌تر و قدرتمندتر در هنگام شستشو هستند به گونه‌ای که می‌توانند به سادگی لکه‌های مختلفی همچون لکه‌های چرب و روغنی، لکه‌های رنگی و غیره را از روی سطح پاکسازی کنند.
به عنوان مثال قالیشویی توحید که در سراسر شهر تهران فعالیت دارد این نوع پودرها را از فروشگاه‌های عمومی خریداری نمی‌کند بلکه کارخانه‌های بسیاری در سطح کشور و خارج از کشور وجود دارند که این نوع پودرها را به قالیشویی‌های مختلف ارائه می‌دهند.
پودر مخصوص شستشوی فرش و قالی
با توجه به تمامی موارد گفته شده در حال حاضر برخی از قالیشویی‌ها دیگر از پودر جهت شستشوی فرش و قالی استفاده نمی‌کنند اما هنوز هم در موارد خاص از برخی پودرها جهت شستشوی فرش‌ها استفاده می‌شود.
به طور کلی در بیشتر قالیشویی‌های سطح شهر همچون قالیشویی توحید که در مناطق مختلف شهر تهران فعالیت دارد برای شستشوی فرش‌های دستباف، ابریشمی و فرش‌های ماشینی جدید از شستشو با پودر بهره گرفته نمی‌شود زیرا شستشوی این نوع فرش‌ها با پودر منجر به سفت شدن و خشک شدن فرش شده و در نهایت به بافت فرش آسیب وارد خواهد کرد.

2. شامپو فرش

شامپو فرش زمان شستشو باید متناسب با الیاف فرش انتخاب شود زیرا در صورتی که به اشتباه از آن استفاده شود ممکن است به بافت و تار و پود فرش آسیب وارد شود به همین دلیل زمان شستشوی فرش باید خدمات قالیشویی مورد نظر آگاه به این امور باشد.
در حال حاضر بیشتر قالیشویی‌ها هنگام شستشو و پاکسازی فرش با شامپو فرش از شامپویی استفاده می‌کنند که مواد شیمیایی موجود در آن کمتر باشد تا بدین صورت فرش دچار مشکل و آسیب نشود. استفاده از شامپو فرش باید به گونه‌ای انجام شود که رنگ‌های مختلف فرش با یکدیگر تداخلی نداشته باشند و فرش پس از شستشو شادابی و رنگ طبیعی خود را از دست ندهد.

چرا باید در هنگام شستشوی فرش از کیفیت مواد شوینده مطمئن بود؟

شوینده در قالیشویی‌ها

فرش‌هایی که خریداری می‌شوند تا ابد تمیز و پاکیزه باقی نمی‌مانند و طبیعی است که پس از گذشت مدت زمانی کثیف شده و نیاز به شستشو پیدا کنند. اوایل افراد می‌توانند در صورت لکه دار شدن فرش در خانه به جهت شستشو و پاکسازی آن راه حل‌های مناسب را در پیش گرفته و با کمک شامپو فرش به پاکسازی فرش بپردازند اما به طور حتم زمانی که فرش چرک شده و رنگ و روی طبیعی خود را از دست می‌دهد نیاز به شستشو خواهد داشت.

مواد شوینده‌ای که برای فرش در نظر گرفته می‌شود باید از قدرت حل شدن بالایی برخوردار باشد تا بتواند تمامی تار و پود فرش را به خوبی پاکسازی کند. درست است که اکثر شوینده‌ها دارای خاصیت قلیایی هستند اما بهتر است به جهت پیدا کردن قالیشویی مناسب در سایر مناطق شهر از خدمات قالیشویی مناسبی بهره‌مند شد که بتواند میزان خاصیت اسیدی و باز بودن مواد شوینده را متعادل ساخته تا مشکلی برای فرش و قالی پیش نیاید.
خوشبختانه در بیشتر شعب قالیشویی الهیه که زیر مجموعه‌ای از قالیشویی توحید است از مواد قلیایی مضر همچون سدیم بی کربنات استفاده نمی‌شود تا فرش منجر به رنگ پریدگی شود، در اکثر قالیشویی‌های تهران که مجموعه‌ای از قالیشویی بزرگ توحید هستند همچون قالیشویی کامرانیه از مواد احیا کننده بر روی فرش و قالی استفاده می‌شود که این امر می‌تواند مدت زمان آبکشی فرش و قالی را افزایش داده تا مواد شوینده به خوبی در حین شستشو از فرش خارج شده و در تار و پود فرش باقی نماند.
بیشتر خدمات قالیشویی در سراسر شهر از بهترین مواد به جهت شستشوی فرش و قالی استفاده می‌کنند. درست است که از مواد شوینده با برندهای مختلف در انواع قالیشویی غرب تهران و مناطق دیگر که شعب مختلفی از قالیشویی توحید هستند استفاده می‌شود اما بهترین نوع مواد شوینده باید به گونه‌ای باشد که تمامی آلودگی‌ها و لکه‌های موجود بر روی فرش به راحتی از بین رفته و مواد شوینده در حین شستشو به خوبی آبکشی شده و از فرش خارج شود.
در حال حاضر مواد شوینده مختلفی در بازار وجود دارد و همان‌طور که اشاره شد در بخش‌هایی همچون قالیشویی شمال تهران و بخش‌های مختلف قالیشویی معتبر توحید از مواد شوینده مختلفی استفاده می‌شود که هر یک از این مواد شامل اجزای متفاوتی بوده و سطح پاکسازی هر یک متفاوت از دیگری است و انتخاب اینکه کدام مواد شوینده برای فرش و قالی شما در نظر گرفته می‌شود به طور حتم بسته به خدمات قالیشویی در نظر داشته مانند قالیشویی توحید و شعب مختلف آن در سراسر تهران بستگی خواهد داشت.

قالیشویی جنوب تهران که بخشی از قالیشویی معتبر توحید به شمار می‌رود بسته به نوع، کیفیت و تراکم فرش از مواد شوینده‌های متفاوتی بهره‌مند می‌شوند که دارای قدرت پاک کنندگی مناسب با فرش شما باشد و کارایی مناسب را برای فرش به همراه داشته باشد. از آنجایی که فرمول به کار رفته در مواد شوینده متفاوت از دیگری است به همین دلیل انتخاب شوینده مناسب با فرش بسته به خدمات قالیشویی در نظر داشته متفاوت خواهد بود.

ویژگی‌های مواد شوینده مورد استفاده در خدمات قالیشویی

ویژگی‌های مواد شوینده مورد استفاده در خدمات قالیشویی

مواد شوینده‌ای که توسط قالیشویی مشهور توحید در قالیشویی شمال تهران همچون قالیشویی کامرانیه، قالیشویی فرمانیه، قالیشویی الهیه و سایر بخش‌های این قالیشویی معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از ویژگی‌های بسیار مهمی همچون موارد زیر برخوردار باشد:
• مواد شوینده‌ای که توسط قالیشویی توحید در شعبه قالیشویی غرب تهران و نقاط دیگر شهر استفاده می‌شود باید قدرت بالایی در لکه گیری داشته باشد.
• مواد شوینده نباید منجر به خردگی و آسیب به تار و پود فرش و قالی شود.
• یکی از شعب قالیشویی معتبر توحید قالیشویی شرق تهران بوده که از مواد شوینده‌ای استفاده می‌کنند که خاصیت نرم کنندگی بالایی را برای فرش و قالی به همراه می‌آورند.
• استفاده از مواد شوینده باید سازگار با دستگاه‌های قالیشویی و سایر مراکز خدمات قالیشویی باشد.
• استفاده از موادهای شوینده در شعبه قالیشویی الهیه بیشتر به شکل مایع هستند تا پودرهای شوینده
• استفاده از مواد شوینده در شعبه قالیشویی فرمانیه دارای PH مناسب با فرش هستند و خاصیتی کاملا خنثی داشته و دارای اسید و باز بسیار نیستند.
• استفاده از مواد شوینده در شعبه قالیشویی الهیه که زیر مجموعه‌ای از قالیشویی معتبر توحید به شمار می‌رود قابلیت پاکسازی بالایی داشته و با سرعت بالا از فرش خارج شده و به خشک شدن فرش سرعت می‌بخشد.

شوینده‌های مناسب برای انواع فرش

مادر منزل خود از فرش‌های ماشینی یا دستباف استفاده می‌کنیم. بافت فرش‌های دستباف ظریف‌تر و حساس‌تر بوده و شستشوی آنها دشوارتر است. نکته مهمی که در شستشوی این فرش‌ها باید به آن دقت کرد از بین بردن گردوغبار و لکه‌های مختلف موجود بر روی فرش است. در قالیشویی‌های معتبر ابتدا آلودگی فرش و نوع لکه‌های موجود بر آن شناسایی شده و سپس شوینده و برنامه شستشوی مناسب انتخاب می‌شود. در پایان مراحل شستشوی فرش نیز کارشناس آن را به طور کامل بررسی کرده و در صورتی که تمیز نشده باشد مجدداً پروسه شستشو طی می‌گردد.

در صورتی که از شوینده مناسب برای شستشوی فرش دستباف استفاده نشود به بافت آن آسیب وارد شده و ضرر بزرگی به شما وارد می‌شود. بنابراین باید این فرش‌ها را تنها به قالیشویی‌های معتبر و باسابقه بسپارید. در این بخش قصد داریم تا شوینده‌های مناسب برای انواع فرش را به شما معرفی کنیم.

فرش دستباف را با چه شوینده‌ای می‌شویند؟

بهترین شوینده‌ای که معمولاً برای شستشوی فرش‌های دستبافت از آن استفاده می‌کنند، شامپو فرش‌هایی است که حاوی هیدرو سولفیت است. این ماده شوینده تمامی لکه‌های موجود در فرش حساس دستباف را از بین برده و آن را تمیز و پاکیزه می‌کند.

برخی از قالیشویی‌ها برای شفافیت بیش از حد فرش‌های دستبافت از محلول کلسیم هیپوکلریت استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که فرش‌های دستباف با نخ پشمی را باید با دقت بیشتری شست زیرا امکان تداخل رنگی در آنها بیشتر است.

فرش ماشینی را با چه شوینده‌ای می‌شویند؟

از هر دو شوینده پودری و شامپو فرش می‌توان برای شستشوی فرش‌های ماشینی استفاده کرد اما روش‌های مختلفی برای تمیز کردن فرش با این شوینده‌ها وجود دارد. در برخی از قالیشویی‌ها ابتدا فرش جارو و گردگیری شده و سپس با استفاده از شوینده مناسب شسته می‌شود. در برخی دیگر از مواد شیمیایی جاذب برای جذب انواع آلودگی استفاده شده و در نهایت شوینده بر روی فرش قرار می‌گیرد. در هر دو روش فرش ماشینی تمیز و پاکیزه شده و هیچ لکی بر روی آن باقی نمی‌ماند. پس از آن نیز مواد شوینده از روی فرش برداشته شده و توسط دستگاه‌های آبگیر و گرم‌خانه‌ها خشک می‌شود.

قالیشویی عضو اتحادیه

خوشبختانه در حال حاضر در سراسر شهر می‌توان بهترین خدمات قالیشویی را نظاره‌گر بود اما یکی از بهترین این قالیشویی‌ها، قالیشویی توحید بوده که با چندین سال سابقه در زمینه شستشوی انواع فرش، قالی و موکت فعالیت داشته و می‌تواند فرش و قالی‌های مورد نظر را در مدت زمان کوتاهی تحویل گرفته و به دست مشتریان برساند.
قالیشویی توحید را می‌توان به عنوان یکی از بهترین قالیشویی‌ها نام برد که خدمات قالیشویی خود را در زمینه شستشوی انواع قالی، قالیچه، گلیم، زیلو، جاجیم، موکت و غیره به ثبت رسانده و می‌تواند با قیمتی مناسب فرش و قالی را تحویل گرفته و آن را به مانند روز اول تحویل‌تان دهد.
قالیشویی توحید عضو اتحادیه قالیشویان تهران و دارای نماد اعتماد  دارای شعب مختلف در سراسر شهر تهران بوده به گونه‌ای که می‌توان در تمامی بخش‌های شهر شعب مختلف آن را همچون قالیشویی شمال تهران، قالیشویی شرق تهران، قالیشویی غرب تهران و قالیشویی جنوب تهران مشاهده کرد. این قالیشویی بسیار معتبر بوده و فرش و قالی شما را از سراسر شهر تهران دریافت کرده و در مدت زمان کوتاهی آن را به دست‌تان می‌رساند. این قالیشویی به صورت تخصصی در زمینه شستشوی انواع فرش و قالی فعالیت داشته و می‌تواند محصول شما را با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار دهد.قالیشویی توحید به تازگی امکان سفارش انلاین و پرداخت آنلاین نیز فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *