مقدمه
امروزه به لطف فناوری های فوق پیشرفته دیگر نیازی به استفاده از روش های سنتی برای شست وشوی فرش در حیات خانه نیست. شما می توانید فرش خود را به یک قالیشویی معتبر بسپارید که کاملا راحت، مطمئن و بهینه تر آلودگی هایی که به سلامتی فرش و به سلامتی شما آسیب وارد می کنند را از بین ببرند. برای نابود کردن آلودگی، کثیفی، باکتری و میکروب، چربی، لک،روغنی فرش های اصیل، جای خالی یک قالیشوی معتبر به شدّت حس می‌شود.

شست وشوی فرش

در گذشته به دلیل نبود فناوری های لازم، شست وشوی فرش به شیوه های سنتی انجام می شد که به طبع کل خانواده انرژی خود را ساعت ها برای تمیز کردن یک فرش می گذاشتند، در نتیجه مصرف زیاد آب، هزینه قبض آب نیز زیاد می شد و شاید با شستشوی سنتی، بیشتر میکروب های فرش از بین نمی رفت و باز فرش تمیز نمیشد. با اینکه هنوز شست وشوی فرش به صورت سنتی هرچند اندک انجام می شود ولی بیشتر مردم به سمت قالیشوی های معتبر و پیشرفته رویی می آورند. همانطور که می دانید، بهترین روش برای شست وشوی فرش، شستشو با فشار بالای بخار است. با این روش بیش از 90 درصد کثیفی و باکتری های موجود در فرش، قالی از بین می روند. البته برای انتخاب درست یک قالیشویی معتبر و خوشنام باید از روند دریافت تا تحویل فرش را بدانید. در ادامه به مراحل شست وشوی فرش در قالیشویی می پردازیم.

سیر تا پیاز قالیشویی

یک قالیشویی باید بتواند تمام آلودگی­های فرش را از بین ببرد و یک فرش تمیز و خوش­بو را به شما تحویل بدهد. بنابراین اولین کاری که باید انجام بدهید این است که با یک قالیشویی معتبر تماس بگیرید. تکنسین­های فوق­ حرفه­ ای از طرف آن قالیشویی در کمترین زمان در محل حضور پیدا می­کنند. بهتر است بدانید که یک قالیشویی خوشنام از تمام استاندارهای مورد نیاز استفاده می­کنند که هنگام حمل فرش به قالیشویی، هیچ آسیبی به فرش وارد نشود. از جهتی هر قالیشویی این ضمانت را به شما می­دهند که فرش مورد نظر را بدون هیچ آسیب و رنگ ­پریدگی به شما تحویل بدهند.

بازررسی موردی فرش و قالیچه ها

بازررسی موردی فرش و قالیچه ها

زمانی که تکنسین­ها فرش یا قالی را با نهایت مراقبت از مشتری تحویل می­گیرند و به قالیشویی می­برند. کار متخصص­های خبر ارزیابی شروع می­شود. این متخصصان باید نوع و الیافت فرش و قالی را بررسی ­کنند که فرش از نوع دستبافت است یا ماشینی. چه نوع الیافتی دارد حتی فرش مورد نظر چه نوع آلودگی یا لکه­ای دارد. متخصصان تمام این موارد را بررسی می­کنند زیرا مواد شوینده­ای که برای هر لکه استفاده می­شود متفاوت است. برای شست­ وشوی هر لکه، مواد ضدعفونی و شوینده خاصی استفاده می­شود. بنابراین قبل از شستشو و استفاده از مواد شوینده مختلف، باید فرش به صورت دقیق بررسی شود.

غبارگیری تا شست­وشوی فرش

غبارگیری تا شست­وشوی فرش

بعد از بازرسی کامل و دقیق فرش، دستگاه­های مخصوص غبارگیری با نهایت قدرت، گرد و غبار و خاکی که به درون الیافت فرش طی مرور زمان نفوذ کرده­اند را غبارگیری و تمیز می­کنند. پس از غبارگیری، فرش به مرحله شست­وشوی اولیه می­رود. در ادامه برای از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی، بوی بد بچه، مو، چرپی، روغنی آلودگی و حتی انواع بوهای نامطلوب از مواد ضدعفونی و ضدباکتری مخصوص فرش مانند شامپو استفاده می­شود.

البته یک قالیشوی­های معتبر از مواد شوینده­ای استفاده می­کنند که به طبیعت آسیب نمی­رسانند. بعد از شست­وشوی کامل، مجدد فرش شست­وشو می­شود سپس با پارو یا دستگاه­های مخصوص چربی، آلودگی و چربی ­ها را همراه با آب درون فرش بیرون می­کشند یا به اصلاح آبکشی می­کنند. در پایان این مرحله با استفاده از فشار بالای آب، تمام مواد ضدعفوی و آبی که به درون فرش یا قالیچه نفوذ کرده است با فشار آب بیرون کشیده می­شود.

کنترل کیفیت فرش

کنترل کیفیت فرش

با اجرای مراحل قبلی به مرحله کنترل کیفیت فرش می­رسیم. در اینجا متخصصان حرفه­ای به صورت دقیق و ریز بررسی می­کنند که فرش یا قالی صحیح و کامل شست­وشو شده است یا خیر. اگر هنگام بررسی به لکه­ای از قهوه، شیر، ادرار، خون و غیره برخورد کردند آن را به سرعت با مواد خاص شوینده برطرف می­کنند تا هیچ آلودگی در فرش باقی نماند و در نهایت متخصصان باید بررسی کنند که فرش در هنگام شست­وشو هیچ آسیبی ندیده است.

خشک کردن فرش ها

خشک کردن فرش ها

تمام مراحل فوق در مرحله غبارگیری، شست­ و شو و لکه ­بری بودند اما در این مرحله، فرش و قالی بعد شست­وشوی و لکه ­بری باید خشک به شود. به این صورت که فرش در هوای آزاد به صورت طبیعی و به طبع در مدت طولانی­ تری فرآیند خشک شدن را طی می­کند اما اگر لازم باشد این فرآیند سریع­تر انجام به شود، فرش را به مکان مخصوصی می­برند که با دستگاه­های خشک کننده گرمایی فرش را در کمترین زمان خشک می­کنند.

تحویل داده شود بلکه پسندیده شود

پس از اتمام این مراحل، فرش آماده تحویل و راهی در منزل مشتری می­شود. تکنسین­ها فرش بسیار تمیز و خوش­بو را به مشتری تحویل می­دهند و مشتری باید از تمیز بودن فرش مطمئن شود و رضایت خود را نشان بدهد. قطعا مشتری از دیدن تمیزی فرش خود تعجب خواهد کرد. زیرا هرکسی می­تواند فرش کثیف را از یک فرش تمیز تشخیص بدهد که توسط متخصصان و یک قالیشویی حرفه­ای تمیز شده است.

پیشنهاد

توصیه می­شود که حداقل هر سه سال یک بار فرش خود را به یک قالیشویی معتبر و خوشنام بسپارید که آن­ها با تمام مهارت خود فرش و قالی شما را با دقت شست ­و شو کنند بنابراین باید به فکر یک قالیشویی معتبر مانند قالیشویی توحید بیافتید که در این زمینه به صورت فوق­حرفه­ای به فعالیت خود ادامه می­دهد.

مهم‌ترین نکات در تحویل فرش‌

فرش ‌ها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی منازل و محل ‌های کاری ما هستند. اما با گذشت زمان و استفاده مداوم، نیاز به شستشو و تمیزی دارند. تحویل فرش به شرکت‌ های قالیشویی نیاز به دقت و اطمینان دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی مهم‌ ترین نکات در تحویل فرش به شرکت ‌های قالیشویی بپردازیم:
اعتبار و تخصص نیروهای قالیشویی: قبل از آن که فرش ‌های خود را به نیروهای قالیشویی تحویل دهید باید از اعتبار، سابقه و میزان تخصص و تجربه نیروهای آن مطمئن باشید.
هزینه‌های شستشو: قبل از تحویل فرش ‌ها به شرکت ‌های قالیشویی حتماً باید در مورد هزینه‌ های شستشو اطلاعات کاملی دریافت کنید.
اطلاعات در مورد آلودگی ‌ها و خسارت ‌ها: قبل از آن که فرش‌ ها به نیروهای قالیشویی تحویل داده شود باید اطلاعات کاملی در مورد آلودگی ‌های موجود در آن، آسیب‌ ها و خسارت‌ های فرش و … به نیروهای قالیشویی داده شود تا به بهترین شکل ممکن شسته و تعمیر و ترمیم گردد.
نحوه شستشوی فرش: از دیگر نکاتی که قبل از تحویل فرش به قالیشویی ها باید دانست روش‌ ها و نحوه شستشو است. باید حتماً اطلاعات دقیق و کاملی در مورد نحوه شستشوی فرش از نیروهای قالیشویی دریافت کنید.
دریافت رسید: حتماً باید در زمان تحویل فرش ‌ها به نیروهای قالیشویی رسید دریافت شود تا هر گونه ایراد یا اشکال در تحویل فرش ‌ها جلوگیری کنید.

مهم‌ ترین نکات در زمان دریافت و تحویل فرش از قالیشویی

در زمان تحویل گرفتن فرش ‌ها از قالیشویی باید به چند نکته مهم توجه ویژه داشت. در ادامه به بررسی مهم ‌ترین نکات در زمان دریافت و تحویل فرش از قالیشویی می ‌پردازیم:
تطبیق فاکتور و تحویل فرش: اولین نکته که در زمان تحویل گرفتن فرش از قالیشویی باید به آن توجه شود، تطبیق فاکتور و تحویل فرش است. بسیار مهم بوده که فاکتور تحویل فرش ‌ها با فرش ‌های دریافتی کاملاً مطابقت داشته باشد. این امر به دلیل این است که امکان دارد فرش‌ ها در زمان انتقال به اشتباهی جا به جا شوند و در نتیجه اشتباهی فرشی به شما تحویل داده شود که متعلق به شما نیست.
بررسی لکه‌ ها و آلودگی‌ ها: در زمان تحویل گرفتن فرش از قالی شویی باید به دقت بررسی شود که تمامی لکه ‌ها و آلودگی ‌ها به خوبی از روی فرش ‌ها پاک شده باشد. اگر حتی یک لکه یا آلودگی از روی فرش پاک نشده باشد، این موضوع می ‌تواند باعث ناراحتی و نارضایتی شما از نتیجه شستشو شود.
بررسی خشک شدن فرش: یکی از موارد بسیار مهم در زمان تحویل گرفتن فرش از قالیشویی، بررسی خشک شدن فرش است. فرش ‌هایی که خشک نشده باشند ممکن است باعث رشد قارچ و باکتری شوند و این امر می‌ تواند به تخریب فرش و خسارت به سلامتی افراد منجر گردد.
بررسی آسیب دیدگی ‌ها: هنگام تحویل گرفتن فرش از قالیشویی باید به دقت بررسی شود که آیا فرش‌ ها به خوبی از نظر آسیب دیدگی بررسی شده ‌اند یا خیر. نیروهای قالیشویی باید مسئولیت بررسی هر گونه آسیب دیدگی به فرش ‌ها را بپذیرند و در صورت وجود آن، اقدامات لازم را برای ترمیم و بازسازی فرش انجام دهند.

جمع بندی و نتیجه گیری

درنهایت، امروزه با مشغله­های زیاد یا حتی با بیشتر شدن فرش­های مختلف در خانه­های مردم دیگر نمی­توان به شکل سنتی، فرش و قالی خود را بشورند. اگر می­خواهید بدون دغدغه فرش خود را تمیز کنید و از شست­وشوی دقیق و کامل فرش و قالی خود مطمئن بشوید می­توانید فرش خود را در اختیار قالیشوی­های معتبر و شناخته شده از جمله قالیشویی توحید بسپارید که عضو اتحادیه قالیشویان نیز می باشد که پیشتر به آن اشاره کردیم. هرچند که از روندکاری قالیشوی­ها از غبارگیری گرفته تا شست­وشو و لکه­ بری ممکن است یک هفته طول بکشد اما خیالتان راحت است که فرش تحویل داده شده بدون لکه، چربی و آلودگی است و می­توانید از دیدن آن لذت ببرید. هم اکنون با قالیشویی توحید تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *