یکی از جنبه‌های مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کودک، انتخاب فرش اتاق کودک است. یک فرش مناسب علاوه بر جنبه زیبایی، بر سلامت روح و جسم کودک نیز اثرگذار خواهد بود. به عنوان مثال رنگ و طرح فرش، تاثیر مستقیم روی روحیه فرزند شما خواهد داشت. یا جنس الیاف به کار رفته در جنس فرش و میزان پرزدهی آن بسیار مهم است؛ زیرا پرز بلند ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی در کودک شما بشود. همچنین نوع شستشوی فرش اتاق کودک برای حفظ سلامتی کودک بسیار مهم است. در ادامه به همه آنچه شما درباره انتخاب فرش اتاق کودک و نوع خدمات قالیشویی آن نیاز دارید خواهیم پرداخت. به علاوه درباره یک قالیشویی خوب در تهران نیز نویدهایی برای‌تان خواهیم داشت.

چرا برای اتاق کودک حتما باید از فرش استفاده کنیم؟

وجود فرش برای اتاق کودک نه تنها در شادابی و روحیه او موثر است، بلکه در حفظ سلامتی و ایمنی کودک نیز بسیار اهمیت دارد؛ زیرا کودکان به دلیل کنجکاوی و شیطنت، زیاد زمین می‌خورند و اگر زمین اتاقشان سفت یا سرد باشد آسیب خواهند دید. وجود فرش در اتاق کودک، فضای اتاق را برای سلامتی روح و جسم فرزند دلبند شما مهیا خواهد کرد. همچنین فرش‌های شیک با طرح‌های به روز، در ایجاد حس راحتی و شادابی و احساس امنیت کودکان تاثیرگذار خواهند بود. طراحی ‌های الهام‌بخش می‌توانند تخیل و خلاقیت کودک دلبند شما را رشد دهند.

چه جنسی را برای فرش اتاق کودکمان انتخاب کنیم؟

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب فرش اتاق کودک، جنس آن است؛ زیرا فرش هایی با جنس نامرغوب باعث ایجاد حساسیت در کودکان خواهند شد و سلامت آنان را به خطر خواهند انداخت. فرش اتاق کودک باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ زیرا باید در بازه‌های کوتاه زمانی در قالیشویی شسته شود و در صورت نامرغوب بودن، خیلی زود از بین خواهد رفت.

بهترین برای فرش اتاق کودک

بهترین انتخاب برای فرش اتاق کودک، فرش‌هایی با تراکم بالا هستند که به دلیل ریزبافتی و فشردگی، گرد و خاک کمتری را جذب می‌کنند. همچنین نوع نخ به کار رفته نیز بسیار مهم است. زیرا کودکان خصوصاً در سال‌های اول زندگی بسیار حساس هستند و پرزهای فرش، زبری و زمخت بودن جنس فرش، ممکن است به پوست و ریه کودک آسیب برساند. فرشی که می خرید بهتر است از مواد طبیعی مانند پشم، پنبه و دیگر مواد طبیعی ساخته شده باشد. زیرا مواد طبیعی، غیرآلرژیک، غیر سمی و ضد باکتری هستند و برای دمای اتاق کودک مناسب خواهند بود.

برای اتاق کودک فرش ماشینی بهتر است یا فرش دستبافت؟

برای اتاق کودک فرش ماشینی بهتر است یا فرش دستبافت؟

فرش‌های نرم و قالیچه‌های دستباف که از الیاف طبیعی مانند پشم طبیعی ساخته شده اند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق فرزند دلبند شماست. این نوع فرش ها قیمت گران‌تری دارند اما یک سرمایه گذاری بلندمدت برای اتاق کودکتان خواهد بود. برخی از این الیاف ها ضد آب، مقاوم در برابر سوختگی و ضدباکتری هستند و به سادگی خراب نخواهند شد و بهترین مکان برای بازی فرزندتان خواهند بود. فقط باید دقت کرد در این نوع فرش‌ها از مواد و رنگ‌های شیمیایی استفاده نشده باشد و زبر نباشد.

در فرش‌های ماشینی معمولا بهترین نخ برای فرش کودک، نخ اکرولیک، و پس از آن نخ‌های پلی استر و پلی پروپیلن هستند. البته باید توجه داشت که نخ‌های به کار رفته در فرش کودک حتما قبل از بافت هیت ست شده باشند؛ چون در این صورت علاوه بر این که مقاومت‌شان بالا خواهد رفت، پرزدهی خود را از دست داده و بوی نامطبوعی نخواهند داشت.

چه رنگ و طرح هایی برای فرش اتاق کودک دختر یا پسر مناسب است؟

چه رنگ و طرح هایی برای فرش اتاق کودک دختر یا پسر مناسب است؟

توجه به دکوراسیون و رنگ بندی اتاق کودک تاثیر مستقیمی در ذهن و شخصیت فرزند شما خواهد داشت. روانشناسان توصیه می‌کنند برای رنگ فرش و اتاق کودک از رنگ‌های شاد و طرح‌های کودکانه استفاده کنند که در آن‌ها از تمامی رنگ‌ها به اندازه و متناسب استفاده شده باشد.

برخی فرش‌های کودکانه هستند که مفاهیم ساده مانند رنگ‌ها یا اعداد را در طرح‌های فانتزی بیان می‌کنند که این نقش‌ها تاثیر زیادی در تقویت خلاقیت و بالابردن سرعت آموزش به کودکان دارند. از این طرح‌ها عمدتا در مهد کودک‌ها و اتاق‌های بازی کودکان استفاده می‌شود.

اگر بخواهید رنگ اتاق و فرش اتاق کودک را برای اساس جنسیت او انتخاب کنید، بهتر است از رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش، یاسی و نارنجی برای دختران و از رنگ های طوسی، فیلی، سورمه‌ای، آبی و کرم برای پسران استفاده کنید.

رنگ‌های اسپرت و خنثی مانند ترکیب‌های کرم-قهوه ای، سرمه ای-سفید و طوسی نیز هم برای دختران و هم پسران استفاده می شوند. می‌توان از ترکیب یک رنگ خنثی مانند طوسی با آبی، به یک دکور پسرانه رسید.

از ترکیب رنگ خنثی طوسی با صورتی نیز یک دکور دخترانه ساخته می‌شود. استفاده از همه رنگ‌ها بستگی به سلیقه، نگرش، جنسیت، احساسات و روحیات فرزند شما دارد و باید فرزند شما در آن فضا احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

قابل شستشو بودن فرش اتاق کودک را جدی بگیرید!

قابل شستشو بودن فرش اتاق کودک را جدی بگیرید!

جنس فرش اتاق کودک باید علاوه بر مقاوم بودن، قابل شست و شوی مکرر نیز باشد. پاکیزگی فرش کودکان برای سلامت آن‌ها بسیار مهم است. به عنوان مثال ممکن است کودک از روی زمین خوراکی اش را بردارد و در دهانش بگذارد. همچین کودکان در هنگام بازی کردن با مداد شمعی، ماژیک، آبرنگ و هنگام خوردن غذا، فرش اتاق خود را کثیف کند.

بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فرش طرح دار شلوغ انتخاب کنند تا لکه مایعات و غذا زیر طرح‌ها پنهان شود؛ اما برای سلامت کودک‌تان نیز بهتر است مکرراً فرش اتاق او را بشورید و برای اتاق او یک فرش با الیافی نرم و قابل شستشو انتخاب کنید. و سعی کنید، مدام فرش‌ها را به قالیشویی بفرستید.

برای تمیز کردن آلودگی‌های اتاق کودکان بهتر است که از چه مواد شوینده استفاده شود؟

نحوه شست و شوی فرش کودکان بسیار مهم است. زیرا ممکن است کودکان خورده‌های روی فرش را وارد دهان‌شان کنند. در نتیجه شامپو فرش به دلیل اسید زیادی که دارد برای سلامت کودکان بسیار مضر است و تهدیدی جدی برای کودکان محسوب می‌شود.

پس اگر قصد شست و شوی فرش کودک در منزلتان را داشتید، حتما از تمیزکننده‌ها و ضد عفونی کننده‌های طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که محلول جوش شیرین و آب یا جوش شیرین و سرکه را روی فرش اسپری کنید. سپس با یک حوله، محلول را به کل فرش برسانید و حوله را روی فرش قرار دهید به طوری که حلول به بافت فرش نفوذ کند و بوی سرکه از آن بلند نشود.

مراحل شستشو فرش اتاق کودک

مراحل شستشو فرش اتاق کودک در قالیشویی نیز مانند شستشوی فرش ماشینی است. با این تفاوت که تمامی مواد شوینده استفاده شده در شستشوی فرش اتاق کودک عموما ضدحساسیت و غیرشیمیایی بوده و متناسب با بافت و جنس فرش هستند. همچنین قالیشویی خوب در تهران عموما از نور به صورت غیر مستقیم و گرمای آفتاب برای خشک شدن فرش اتاق کودک استفاده می‌کنند و زمان آبکشی بیشتری برای فرش اتاق کودک می گذارند تا مواد شوینده و باکتری ها و کپک ها و قارچ ها به صورت کامل از بین بروند.

سرگرم کردن کودک با فرش!

شما به راحتی می توانید کودکتان را با فرش اتاقش سرگرم کنید! شاید زمانی که این جمله را می شنوید به نظر شما غیرمنطقی بیاید اما این کار امکان پذیر است. شما می توانید فرش هایی را خریداری کنید که دارای طرح هایی خاص هستند. این طرح و رنگ ها ساعت ها کودک شما را به خود سرگرم می کند. حتی می توانید از این فرش ها برای آموزش به کودک نیز استفاده کنید.
اگر فرزندتان پسر است فرش او را با طرح ماشین ها و جاده های مخصوص تهیه کنید. بدین ترتیب شهری برای ماشین بازی کودک خود تهیه نموده اید. دختران نیز به راحتی می توانند با فرش هایی دارای نقش حیوانات سرگرم شوند. حیوانات وحشی و اهلی و محل زندگی آنها در این فرش ها به کودک نشان داده شده است.
اگر رنگ هایی شاد در این فرش ها به کار گرفته شده باشد، جذابیت آنها برای بچه ها دوچندان خواهد شد. می بینید که با یک انتخاب هوشمندانه می توانید کودک خود را ساعت ها سرگرم کنید. حتی سرگرم کردن بچه های میهمان نیز با این فرش به سادگی انجام می شود. دیگر نیازی نیست به کودکان مرتب تذکر دهید که بازی هایی بی سروصدا انجام دهند، این فرش ها این امکان را در اختیار شما قرار می دهند.

ضخامت فرش اتاق کودک چقدر باشد؟

یکی از مهم ترین پارامترهایی که در هنگام انتخاب فرش مناسب برای اتاق کودک باید به آن توجه کرد، ضخامت آن است. فرش کودک نباید ضخامت کمی داشته باشد. بسیاری از کودکان نوپا در خانه به صورت چهار دست و پا راه می روند و اگر فرش نازک باشد، زانوهای آن ها اذیت خواهد شد. حتی امکان دارد مفاصل آن ها آسیب ببیند.
حتی بچه های بزرگتر هم ساعت ها بر روی فرش اتاق راه می روند یا روی آن می نشینند. اگر فرش نازک باشد احساس خوبی به کودک منتقل نمی شود. به همین دلیل بهتر است فرش اتاق کودک از ضخامت کافی برخوردار باشد. ما به شما توصیه می کنیم از خرید گلیم، فرش های فانتزی نازک و فرش های ابریشمی برای اتاق کودک صرفنظر کنید. فرش های ماشینی ضخامت خوبی برای کودکان دارند و الیاف آن ها حساسیت کمتری ایجاد می کنند پس بهترین انتخاب برای اتاق فرزند شما هستند.

اگر به دنبال یک قالیشویی خوب در تهران با خدمات تخصصی و مطمعن هستید و می خواهید فرش منزل، فرش اتاق کودک، مبلمان و موکت خود را به یک قالیشویی با تجربه بسپارید، پیشنهاد ما قالیشویی توحید که دارای نماد ساماندهی نیز می باشد.
در این کارخانه قالیشویی، شستشوی فرش ها به صورت حرفه‌ای و با دستگاه‌های مجهز انجام می‌شود. قالیشویی توحید بخاطر داشتن شعبه متعدد قالیشویی شمال تهران، قالیشویی شرق تهران، قالیشویی غرب تهران و قالیشویی جنوب تهران آماده خدمت به تمام مناطق پایتخت است و مشتریان می¬توانند از طریق تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین، سفارش خود را ثبت کنند. یکی از مزایای ثبت سفارش آنلاین، برخورداری از انواع تخفیفات است و در نهایت شما از این طریق، یکی از اعضای باشگاه مشتریان قالیشویی توحید خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *